Monday, May 18, 2009

liku2kehidupan

Heh.

Nothing special about today. As usual, wake up in the morning, helping this n that, sleeping, ambik adik balik dari sekolah, and then went online 4 d whole nite. Just like that, waiting 4 days to come. Boring ey? Ha, biasalah, dah memang tak de apa nk dibuat. Everyday it went on like this lah.

Tak pe, tak pe. Dah tak lama dah aku kat rumah ni. Berbakti je la sedaya mampu. Nanti da masuk U dah takde sape nak menolong dah.

Alamak. Siapa pulak nak tolong mak aku basuh pinggan? Siapa nak ambik adik balik petang-petang? Siapa pulak nak mengurut kaki Mak malam-malam?

Adoyai, ni yang den lemah ni.

Tak pe, dah masuk U nanti aku nak belajar pandai- pandai (insha Allah), dapat jadi orang yang berguna (insha Allah), thus membuktikan yang aku meninggalkan rumah buat sementara waktu ni bukan untuk benda yang sia-sia.

Tak nak la kalah dengan kambing. Kambing kalau bela 2-3 tahun pun buleh beranak-pinak, lagi berguna daripada membesarkan aku yang tup-tup tak jadi apa.

Dah lah, takat ni je dulu. Assalamualaikum.

Ciao.

4 comments:

Anonymous said...

tak sangko eden ko nh ank boek ar..

nawzahs said...

haa.. tu lah
ekau jangan pandang eden sebolah mato yo...juling nanti

siti-situ-sana-sini said...

huduhnye slang nogori yo!!hahak

Nurul Athirah said...

haha..
jang jang..
aku x paham la bahasa nogori ni
hehe