Wednesday, May 20, 2009

dari ulat jadi...



Hwoi.

Sebenarnya aku nak cerita something dekat sini. Petang tadi, masa aku tengah siram pokok bunga dekat depan rumah, aku nampak benda yang...nak kata pelik, tak ada lah pelik sepelik unta. tapi memang kita jarang dapat jumpa la. Kalau terjumpa pun mesti dalam bentuk yang lain.


Ni haa...kepompong. Sorry gambar tak berapa clear. Handphone murah. Ada lagi weh...



Haa... aku terserempak dengan mereka2 ini bergayut dekat ranting pokok limau. Tak percaya?
Ni bukti dekat bawah ni.

Pokok limau. Haha. Jarang dapat jumpa ni. Tahu2 dah jadi rama2. Bukan limau, tapi kepompong tu. Tapi rasa2nya ni bukan kepompong rerama. Tak tahu. Tapi yang pasti, lambat-laun ia akan keluar juga dari kepompongnya, menemui dunia luar dimana keadaannya tak mudah dijangka. Hidup pun berapa lama je.
Tak lama lagi aku pun nak keluar dari kepompong aku juga. Cuba sikit2 la.
Ciao~

2 comments:

Nurul Athirah said...

hmm..
mana gambar rama2 ?
hehe..

nawzahs said...

mende tu x kuar lgi aa
tu pun ak x tw kepompong ape